'''
Od sztuki egipskiej do programowania

      W roli prelegentów wystąpią uczniowie – uczestnicy 6 edycji konkursu „Matematyka jest wszędzie”. Przedstawią oni swoje prace konkursowe wzbogacone elementami warsztatów przygotowanymi specjalnie na potrzeby Spotkania z ciekawą matematyką, aby umożliwić uczestnikom lepsze poznanie omawianych zagadnień. Oto krótka charakterystyka projektów, które będą prezentowane. Opisy zostały przygotowane przez uczniów i ich opiekunów.

Nina Misiak – op. Agnieszka Sadowska – Gimnazjum 11 w Bielsku-Białej
     Podczas mojego występu pt. „Egipska sztuka + ręczna robota = matematyka” będzie można          dowie dzieć się o narzędziach i technice haftowania, symbolice i kolorach sztuki egipskiej oraz umiejętnościach matematycznych potrzebnych do realizacji pasji haftowania i robótek ręcznych. Będzie można także uzyskać odpowiedzi na pytania: co wspólnego ma sztuka egipska z twierdzeniem Pitagorasa i haftowaniem oraz czy matematyka jest potrzebna, aby za pomocą igły i muliny stworzyć obraz Faraona?

Jakub Linnert
– op. Mariola Puzoń – Gimnazjum w Mnichu.

       Praca jest efektem moich szerokich zainteresowań przedmiotami ścisłymi. Pierwszy raz o chiralności dowiedziałem się poznając biologię i chemię, potem powiązałem to z matematyką. Jeśli są Państwo ciekawi jaka była moja droga od chemii do matematyki zapraszam do obejrzenia prezentacji mojej pracy projektowej pt . „W lustrze – o chiralności osiowej”.

Aleksandra Słaby – op. Aleksandra Filuś – Gimnazjum nr 1 w Łodygowicach
      Czy matematycy powinni dobrze akcentować? Filozofia na osi czasu? Te i inne pytania stawiam sobie w pracy projektowej „Czy humaniście przydaje się znajomość matematyki?". Matematykę dostrzegamy najczęściej w innych dziedzinach nauk ścisłych i przyrodniczych. Co stanie się, jeśli zestawimy królową nauk z przedmiotami humanistycznymi? Mój projekt stara się udowodnić, że nawet te, wydawałoby się skrajne dziedziny mają ze sobą wiele wspólnego.

Maurycy Piecha – Gimnazjum nr 4 w Pszczynie – op. Andrzej Pietrzyk
       Czego potrzebował Egipcjanin do wyznaczenia kąta prostego? Czy trudno jest zbudować z odcinków   trójkąt prostokątny? Jak wykorzystać komputer do żmudnych rachunków? Jak szkolne zadania wykorzystać w programowaniu? Jeśli zaintrygowało Państwa choć jedno z tych pytań to prezentacja pt. „ Jak za pomocą trzciny i drzewa przyspieszyć działanie programu komputerowego?" będzie dla Państwa niezmiernie interesująca.

Spotkanie odbędzie się 8 czerwca 2017 r. (czwartek) o godzinie 15.00 w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Bielsku-Białej, ul. Legionów 25 sala 001 (w przyziemiu). Planowany czas spotkania to 60 minut. Zainteresowanych prosimy o zgłaszanie się pomocą krótkiego formularza rejestracyjnego (linki poniżej) lub ewentualnie telefonicznie 33 812 37 15 wew. 111.

Formularz rejestracyjny dla nauczyciela (tutaj nauczyciel może zgłosić siebie, ale również swoich uczniów) https://goo.gl/jlnnIC
Formularz rejestracyjny dla ucznia (gdy uczeń zgłasza się indywidualnie) https://goo.gl/6se6ER

Katarzyna Parcia